En underbart inspirerande helg.



Hemma nu från en helt underbar och inspirerande helg på Ledar camp i värnamo.

Anledningen till att jag var där var att klubben hade nominerat mig till ett stipendium som denna helgen var.

Fredagen började med att vi samlades distrikt vis och presenterades för varandra och för ledarna på kursen.

Första föreläsningen var med Jim Turesson.

Denna person måste vara den mest inspirerande människa jag någonsin möt.
Med såna slagkraftiga  argument om att man alltid ska vara glad och positiv mot alla och allt man möter i livet.
Att man ska se möjligheterna i det som händer och blicka framåt.

Man kunde ju inget annat än att bara sitta och le av inspiration och beundran av denna starka man som stog framför oss.

Efter detta var det Teambuilding med samarbets övningar i sporthallen, Mycket trevligt att träffa så många nya och fina ledare inom andra sporter än Judon.

Kvällen ägnades åt nattamat och kort spelning och senare sängen.

Lördags morgonen kom och vi skulle ha reflektion över vad vi gjort på fredagen, och titta på ett bildspel från Fredagens bravader:P.

Var ju rätt kul att titta på kan man ju säga.

Lördagens första föreläsning var Föreningskunskap kanske inte det roligaste men ändå rätt bra att veta ju.

Det följdes av en föreläsnning av Inger Hansson om självkänsla och om hur viktigt det är.

Riktigt bra föreläsning som fick mig att tänka mycket på hur mitt liv varit och hur det ser ut just nu.

Även på hur jag kanske ska göra i framtiden med.

Nästa punkt på schemat var workshops och jag hade valt "lekens betydelse" som första.

Denna var den ända praktiska grejen som jag gjorde på hela helgen och det kändes gött att få röra lite på sig en stund.

Man blir faktiskt väldigt trött av att leka även om man inte är ett barn:P. Och det är ju lika roligt med ;).

Efter det var det tillbaka in på föreläsning igen som denna gången handlade om att "leda barn och ungdomar" .

Mycket som jag hört innan, Men även mycket nytt och bra utbyte med dem andra i gruppen.

Sedan var det kvällen och vi hade fria aktiviteter 2 timmar som jag spenderade sovandes 1 och velade runt lite på hotellet för att sen duscha och göra mig klar för mingel i lounchen.

Ja mingel i lounchen blev det ju med fina juice drinkar och massa tjat med folk :P.

Sedan var det dags för middag och undehållning med sång och tillslut dans med.

Kvällen avlutades senare med med att massera lite och även få massage.

På söndagen avslutades det med samling och tipspromenad runt i värnamo,

Och en del erfarenhets utbyten, Förstår inte mig själv att när jag pratar om folk som jag beundrar så börjar jag nästan gråta. Fick hålla tillbaks det och försöka koncentrera mig.

Var en mycket trevlig och givande helg för mig hoppas man kan träffa nåt av folket igen och utbyta mer ideer och erfarenheter.










Kommentarer
Postat av: Lina

Tack för en underbar helg. Tycker också att det vore roligt om vi kunde ordna något så vi alla kan träffas igen.

Föresten har du bilder så har jag lagt till dig så du får lägga in de i mappen "Ledar Camp 2009 Värnamo" du som alla andra är administratör, är ju kul att se lite...

Ha det gott!

2009-05-11 @ 20:32:28
URL: http://brynjebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0